14 03 2013
Levent Şentürk
Proje görüşmesi, notlar
Tuğba
Abaklı
Vaziyet
planını lekelere bölmekten söz etti. Yeni bina önerileri getirdi. Rotayla
binaların ilişkisini kurmaktan bahsetti. Bir labirent kurmaktan söz etti.
Fabrikanın tarihini birinci, Alman-Türk ilişkisini ikinci rota olarak anlattı.
Konvansiyonel kentsel araçlar kullanmak yerine, rotanın bir konstelasyon
oluşturmasının daha önemli olduğu yönünde eleştirdik.
İrem
Turhan
Alanlara
bölünmüş bir vaziyet planı vardı. Teleferik sistemine benzer sürekli bir hat
oluşturan kuleler ve tırmanma sistemi önerisi. Alanın sınırlarını daraltan,
adeta ‘internalize’ eden bir yaklaşım dikkat çekiyor. Tırmanmanın homojen
olamayacağı konusunda uyardık. İç yaratmanın tehlikelerinden bahsettik.
Nursima
Aladağ
Kubbeli
giriş binasını arşiv olarak programladı. Yere dair bir müze fikri var.
Yanındaki L binayı ofis binası olarak önerdi. Alana 3 ana giriş sağlıyor. Araç
otoparkı güney uçta tanımlı. İçeriye araç girişi vermiyor. Çok geniş bir
boşlukta bisiklet ve yaya yolları bulunuyor, alanın doğu yarısında. Suyu
kanallarla alana taşımayı öneriyor. Gastronomik bir alan yaratıyor. Girişin
karşısındaki binayı zeminde yararak restoran ve cafe öneriyor. Hangarın kesiti:
2 büyük kabuk öneriyor, ortak bir fuaye ve bir drive-in sinema. Atölyeler:
Üretilen şeylerin kente doğru sergilenmesi. Panayırın kent çeperine taşınması
gerektiği, Arzu’nun uyarısı. Bireysel atölyeler öneriyor. Atölyelerin olduğu
bölgede üç binanın kullanımına dair plansal şema önerileri var. Bireysel
atölyelerin yanında atriumlar ve yaşam alanları var. Mevcutta korunan bir
yapıya eklemlenen ek yapı ya da kabuk var. Kent içinde duraklar yaparak,
bunların anıtsal kulelerin yeşil renginde olmasını sağlayarak bir dil birliği
kurmayı tasarlıyor. Bunlar sergi, satış, küçük üretim kioskları veya
yönlendiriciler olabilecekler. Pei’nin rüzgâr kulesine bakmasını önerdik, su
kulesi tasarımı için.
İsmail
Bolat
İki
kültür, iki renk, iki kule, iki sokak. Bunun bir kültür klişesi yaratabileceği
konusunda uyardık. Görsel işitsel ayrımını koyuyor. Görüşmeyle ilgili üç temel
talebimizden haberdar olmadığı anlaşıldı.
Buket
Pilan
Güneyde
bir yeşil alan tanımlanmış. Burada tırmanma kuleleri var, bunlar fazla homojen
ve tekrara dayandığı için uyardık. Konser alanı zeminini, yükseltili bir grid
olarak kurmasını önerdik. Havada yüzen bir köprüler ağı önerisi var. Alanı
asimetrik bir geometriyle bölmesi olumlandı. Aynalarla yapıları duplike etmek
önerisi. Motokros alanını göletten uzaklaştırmasını önerdik. Aynalarla kaplı
yüzeylerle dans programlarını eşleştirmesini önerdik. Plansal izleri ışın
halinde transfer etmesini önerdik. Endüstri alanından konut alanına, ve tersi.
Sümeyra
Yürekli
Eğlence,
roller coaster, industrial theme park gibi önerileri var. Big’in kentsel kolaj
zeminine bakmasını önerdik. Ticari eğlence ile sanatın uzlaşmazlığını
sorgulayacak bir vaziyet planı önerisi getirmesini önerdik. Heykel, mekanik
düzenekli heykeller, Tinguely tarzı heykeller, roller coaster ve bienal ara
kesiti. Paten ve kaykaydan söz etti. Patenle gezilen, sanat galerisi ve müze
gibi alışılmadık program önerileri konusunda cesaret verdik. Creative leisure
diye yeni bir program önerebileceğini söyledik. Kreativ Kuartier için creative
leisure.
Ercan
Çam
Productive
transformation diye bir kavram önerdi. Bilim ve teknoloji akademisi binası.
Kütüphane binası, eğitim kısmının binaları. Bilim Teknoloji merkezinde
bilim/eğitim üretimleri sergilenecek. Endüstri parkında aletlerin açık havada pratik
edilmesi. Endüstri temalı park. Hizmet binası ve ofisler. Açık hava müzesinde
endüstriyel teknoloji sergileniyor. Arkasında da endüstri müzesi var. Soyut
sanatsal üretkenlik, resim, heykel, seramik, atölyelerinin büyük mekanları. Cam
sanatları atölyesi, ve daha bir sürü uzayıp giden program silsilesi. Arzu bu
aşırı kalabalıklığa itiraz etti. Tüm alanı boşaltıp, her yeri inisiyatiflerin
dönüştüreceği boş hacimler haline getirmesini önerdik.
Ayşe
Nur Saltı
Hala
iki boyutlu kalan bir çizim getirdi. Teması yoktu, endüstri alanıyla konut
alanını bağlayan bir düşünce yoktu. Verili alanın küçük bir parçasında sıkışıp
kalmıştı. Alanları birbirine dikmeyi unutmamak gerektiğini hatırlattık.
Yiğit
Uçar
Experience
and challenge art diye bir tema önerdi. Yapılar arasındaki boşlukları dokumak
önerisini getirdi. Foto kolajlarla bunu anlatmayı denemiş. Yapıların ne
oldukları tanımsız kaldığı için eleştirildi. Mimari bir dile ihtiyaç olduğunu
vurguladık.
Elif
Koyuncu
Pullu
bir cephe kaplamasıyla rüzgarda ürperen yüzeyler yapılabileceğini önerdi.
Rüzgarın temsiliyete indirgenmesini eleştirdik. Üçüncü boyutun eksikliğini
gözlemledik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder